“We Can’t Paint Them with One Brush”: Creating Opportunities for Learning about Refugee Integration

Michelle Lam

Abstract


This article presents the process of creation and initial outcomes of a pedagogical tool called Refugee Journeys: Identity, Intersectionality and Integration, which allows players the opportunity to experience settlement and integration from the identity of a refugee. The purpose of the tool is to educate players about the need for intersectional approaches to refugee service provision, to foster a sense of admiration and respect for refugees’ experiences, and to interact with public policies from the perspective of the least privileged. Outcomes involve recognitions that individual identities affect integration experiences and meaningful discussions about refugee integration, identity, and discrimination.


Cet article présente le processus de création et les premiers  résultats d’un outil pédagogique appelé  Refugee Journeys: Identity, Intersectionality and Integration [Parcours de réfugié : identité, intersectionnalité et intégration] qui donne aux joueurs la possibilité de vivre un établissement et une intégration sous l’identité d’un réfugié. L’objectif de l’outil est d’instruire les joueurs quant à la nécessité des approches intersectionnelles pour fournir des services aux réfugiés, de favoriser le sens de l’admiration et du respect vis-à-vis des expériences des réfugiés et d’interagir avec les politiques publiques à partir de la perspective du moins privilégié. Les résultats se traduisent par une reconnaissance de l’influence des identités propres sur les expériences d’intégration et par des discussions constructives sur l’intégration, l’identité et la discrimination des réfugiés.

 


Keywords


refugees; integration; resettlement; identity; community engagement; discrimination

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