Refugees, Higher Education, and Informational Barriers

Jaswant Kaur Bajwa, Sidonia Couto, Sean Kidd, Roula Markoulakis, Mulugeta Abai, Kwame McKenzie

Abstract


The purpose of the qualitative study was to explore the experiences, needs, barriers, and expectations of survivors of torture and/or war, interested in entering post-secondary education in Canada. We conducted 38 interviews with participants from the Canadian Centre for Victims of Torture (CCVT), 10 interviews with CCVT staff, and 1 focus group with 3 participants, which followed a semi-structured interview guide, and were analyzed using a constant comparative method. Survivors of torture and/or war report experiencing informational barriers to navigating educational pathways, accessing professional supports, evaluating credentials, financing education, navigating immigration systems, using online resources, delaying their educational progress, and contributing to mental health distress.

 

L’objectif de cette étude qualitative était d’étudier les expé-riences, les besoins, les obstacles et les attentes de survivants à la torture et/ou à la guerre souhaitant faire des études postsecondaires au Canada. Nous avons réalisé 38 entretiens avec des participants provenant du Centre Canadien pour Victimes de la Torture (CCVT) et 10 entretiens avec des membres du personnel de ce centre; nous avons également travaillé avec un groupe cible de trois participants qui ont suivi les consignes d’un guide d’entretien semi-structuré et ont été évalués à l’aide d’une méthode comparative constante. Les survivants à la torture et/ou à la guerre ont fait état d’obstacles à type de manque d’information sur l’orientation dans les filières d’études, l’accès à des soutiens professionnels, l’évaluation des diplômes, le financement des études, l’orientation dans les systèmes d’immigration et l’utilisation des ressources en ligne, l’ensemble de ces insuffisances retardant leur progression sur le plan des études et contribuant à des difficultés de santé mentale.


Keywords


Refugees, Higher Education, Refugee Social Inclusion, Trauma, Political Oppression

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